Asiakaskokemus kilpailueduksi
Digitaalisella aikakaudella asiakkaan ollessa ohjaksissa ja kilpailun globaalia asiakas valitsee yhä useammin sen tahon, joka tarjoaa parasta asiakaskokemusta juuri heille sopivassa ajassa ja paikassa. Mikäli et pysty vastaamaan asiakkaan nouseviin odotuksiin tarjoamalla jotain merkityksellistä, asiakkaasi valitsevat vaihtoehdoista sen, joka ymmärtää vastata tarpeisiin ja tunteisiin.
Kirjoittajat
Perttu Ahvenainen
Pertun intohimona onkin auttaa yrityksiä luomaan ilahduttavia sisäisiä sekä ulkoisia asiakaskokemuksia hyödyntäen digitalisaation ja teknologian tuomia huikeita mahdollisuuksia. Myös avoin yhteisöllinen innovointi, verkostoituminen, digitaalisten työtapojen kehittäminen sekä sisällöntuotanto ovat lähellä Pertun sydäntä. Modernin myynnin ja modernin markkinoinnin ammattilainen, jossa yhdistyy vahva sisällöntuotanto- ja strategiaosaaminen markkinointiautomaation- ja asiakkuudenhallinnan (CRM) teknologiseen syväosaamiseen.
Perttu on osakas Taitori Oy:ssä. Taitori helpottaa tilan-, resurssin-, tehtävän-, tai ajanvarausta. Taitori Reserven älykkäät ovenpielinäytöt, IoT-tilasensorit sekä pilvipalvelu mittaavat jatkuvasti todellista neuvottelun kestoa, organisaation neuvotteluiden kokonaismäärää sekä neuvotteluiden laatua.
Janne Gylling
Janne rakastaa suunnittelua, hyviä palveluita ja loistavia sisältöjä.
Mainostoimistojen kautta IT-alalle siirtynyt konseptisuunnittelija, palvelumuotoilija ja yrittäjä. Digitaalisia palveluita suunnitellut yli 700 kpl. Visuaalisuuden ja käytettävyyden puolestapuhuja. Vetänyt markkinointia Solitalla, Flocklerilla ja Sinisellä Meteoriitilla.
Sastamalan seuratuimmaksikin kehuttu. Taittoi myös tämän kirjan.
Osakkaana ja suunnittelijana yrityksessä Moretag Oy.
Sani Leino
Sani on energinen kouluttaja myynnin, asiakaskokemuksen ja digitaalisen vuorovaikutuksen saralla.
Sanilla on yli 10 vuoden kokemus tuloksellisesta myyntityöstä B2B myynnin parissa erityisesti ICT, Telecom ja Retail puolella. Viimeisten kymmenen vuoden aikana Sani on työskennellyt mm. Toyotalla, Gigantissa, DNA:lla ja myyntiyhtiö Celectuksella erilaisissa myynnin tehtävissä.
Viimeisen vuoden aikana Sani on aktiivisesti kouluttanut erilaisia organisaatiota digitalisaation, digitaalisen asiakaskokemuksen ja sosiaalisten ympäristöjen hyödyntämisessä myyntityössä.
Tällä hetkellä Sani työskentelee teknologiahtiö ThingLinkin Europan myyntijohtajana, vastaten yritysmyynnin lisäksi kansainvälisen partneriohjelman kehityksestä ja jälleenmyyntiverkoston rakentamisesta.
Asiakkaista faneiksi
Viiden tähden asiakaskokemus -teos kertoo, miksi, miten ja millä tuotetaan asiakkaille ainutlaatuisia asiakaskokemuksia, joilla herätät asiakkaidesi kiinnostuksen ja voitat luottamuksen verkon kiristyvässä kilpailussa.
Kirjassa kerrotaan tarinoita siitä, kuinka elämyksellinen asiakaskokemus synnytetään erilaisissa ympäristöissä yhdistämällä tunneälykkäät kohtaamiset tehokkaisiin teknologisiin ratkaisuihin.
Yhdessä asiakkaan matkalla
Joskus viiden tähden asiakaskokemus syntyy hyödyntäen hienointa ja uusinta huipputeknologiaa, kuten virtuaalitodellisuutta tai kasvojentunnistusta. Joskus elämyksen syntyyn tarvitaan sarja onnistuneita tapahtumia – teknologian ja tunneälykkäiden toimintojen yhdistelmää, oikeita kanavia, tehokkaita työkaluja sekä inhimillisiä kohtaamisia.
Joskus riittää käsin kirjailtu henkilökohtainen tervehdys pizzalaatikon kannessa, jonka ansiosta asiakkaan kasvoille piirtyy asiakaskokemuksen korkein palkinto, spontaani hymy.