Välillä asiakkaan voi yllättää positiivisesti, yksinkertaisesti toteuttamalla asiakkaan esittämän toiveen tai parannusehdotuksen. Mainio esimerkki tällaisesta nähtiin Rantasipi Siuntion Kylpylän henkilökunnan toteuttamana. Hotellivarausta tehdessään eräs asiakas ajatteli jekuttaa ystäväänsä ja asetti hotellivarauksen yhteyteen erikoisen toiveen:

”Haluamme mustavalkoisen Vladimir Putinin kuvan yöpöydälle. Tulostettu kelpaa. Toiselle yöpöydälle toivomme mustavalkoista Sauli Niinistön kuvaa. Mikäli mahdollista, Putinin kuvan eteen tulisi asettaa 10 kpl punaisia karkkeja ja Sauli Niinistön kuvan eteen 1 kpl sinivalkoisia karkkeja, sillä yksi suomalainen vastaa kymmentä venäläistä.”

Kun vieraat saapuivat hotelliin parin kuukauden päästä, yllätys oli melkoinen, kun hotellin henkilökunta hotellinjohtaja Kati Tantarinmäen johdolla päätti toteuttaa tämän erikoisen yllätyksen. Kun he saapuivat hotellille, Putin ja Niinistö olivat yöpöytien valtiaina ja karamellitoivekin oli täytetty.

Lähde: www.is.fi. 10.8.2015.

Hotellinjohtaja Kati Tantarinmäki kommentoi Ilta-Sanomien haastattelussa 10.8.2015, että hulvaton toive piti ehdottomasti toteuttaa. Haastattelussa Tantarinmäki kertoo, miten hotellin väki suhtautui erikoiseen toiveeseen:

”Meitähän tällaiset toiveet ilahduttavat. Yritämme toteuttaa niitä kohtuuden rajoissa. Me kävimme ostamassa kaupasta kehykset ja huolella valitsimme netistä mahdollisimmat virallisen näköiset kuvat”, Tantarinmäki kertoo. (Ilta-Sanomat 10.8.2015.)

Asiakkaan yllättäminen tällä tavalla vaatii monesti vain vaivannäköä, ja palkintona ponnistuksista voi parhaimmillaan olla erittäin iloinen ja uskollinen asiakas tai positiivinen mediajulkisuus, kuten Rantasipi Siuntion Kylpylän tapauksessa.

Kommentoi